Klapka v sani u dieselu bylo: Re:[OT] Vaha vzduchu ?

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta na hascomp.cz
Pátek Listopad 4 10:07:08 CET 2011


U dyzlu se u nas meri jen saze. Takze NOx z hlediska ME nevadi v 
jakemkoli mnozstvi, cili je u dyzlu v podstate zbytecny i katalyzator.

Dne 4.11.2011 9:59, Kuba Jan napsal(a):
> Dne 4.11.2011 9:46, Koder Petr napsal(a):
>> Technicky mate pravdu, odstranenim  klapky a vyrazenim EGR motoru 
>> (vice ci mene) pomuzete. Vyrazne ale zvysite emise NOx.
>>
>> To ze auto proslo emisni kontrolou i s upravou je dano tim, ze se pri 
>> emisni kontrole NOx vubec nemeri.
>
> Co se tedy meri, normalne to pripojili na nejakou masinu , do vyfuku 
> dali nejakou sondu......  pak to 4x po sobe zaturovali a bylo OK.
> Tomu moc nerozumim, muzete to rozvest?
>
>>
>> Spravne serizeny EGR prilis negativni vliv na motor a jeho provoz 
>> nema. Pri poruse jakou popisujete vsak "saze" sani rychle zanesou...
>>
>> Osobne bych asi klapku upravil odebranim clonky. EGR bych nepitval. 
>> Pokud auto nebude kourit, neni duvod ani k zanaseni sani. No a hlavne 
>> vetsinou plati rada "nevrtej se v tom co funguje".
>>
>> Petr
>>
>>> Subject: Klapka v sani u dieselu bylo: Re:[OT] Vaha vzduchu ?
>>>
>>>
>>> Vidim , ze tu spousta lidi rozumi autum, tedy vznesu dotaz:
>>>
>>> Manzelka ma Fabii 1,9SDI - atmosfericky diesel (bez turbodmychadla)
>>> Nedavno se obcas stavalo, ze po natoceni to strasne kourilo z vyfuku,
>>> prakticky saze a divny zvuk motoru.
>>> Diagnostika zadna zavada, nakonec jsem metodou pokus-omyl nasel vadnou
>>> klapku v sani.
>>> Proste zadrhavala, v roure je krouzek, kterym otaci nejaky motor a to
>>> zustavalo privrene. Motor nemel vzduch a hulil ....
>>> Protoze jsem potreboval, aby to jezdilo, tak jsem klapku odpojil.
>>> Sice rve palubka nejakou zavodu, ale od te doby to nezakourilo a 
>>> jelo to
>>> normalne.
>>> Pak jse zacal zjistovat, k cemu tam ta klapka v sani je.
>>> Pry proto, ze nejaky ten ventil EGR, ktery z5 do sani vzduchu prepousti
>>> vyfukove plyny aby snad byly lepsi emisni hodnoty.
>>> Klapka sani se privre, EGR otevre a podtlak vytvoreny tou privrenou
>>> klapkou sani zpusobi vetsi nasati tech splodin.
>>> Pak mi nekdo poradil, abych ten EGR ventil v miste odbocky sani ucpal,
>>> coz jsem udelal, pricemz jsem vycistil i velmi zanesene "rozvody" sani
>>> vzduchu prave od tech vyfukovych plynu.
>>> Bylo tam toho pomerne dost, takze pro sani zustal nekde prumer tak 
>>> cca 1
>>> cm.
>>> No a ted je otazka, jestli kdyz uz EGR ventil neni, jestli je nutna ta
>>> klapka v sani. Ja ji puvodne chtel koupit novou, ale cena 6500kč za
>>> klapku + plna nadrz paliva by zdvojnasobila cenu auta :-(
>>> Momentalne je odpojena ve stavu nejvetsiho otevreni, ale mam v planu z
>>> ni demontovat tu clonu z osy a opet ji pripojit kabelem k RJ , aby byla
>>> RJ spokojena a   stale to  nervalo na palubce.
>>> Podotykam, ze ve stavu vyrazeneho EGR a otevrene klapky naplno auto v
>>> pohode proslo emisni kontrolou a od doby , co jsem vycistil to sani a
>>> ucpak EGR jezdi auto o pul litru mensi spotebou a urcite je "zivejsi"
>>> Navic mi unika jiny dalsi smysl te saci klapky, vykon u dieselu se ridi
>>> zmenou mnozstvi vstrikovaneho paliva.....
>>> Muze mi moji hypotezu nekdo potrvrdit?
>>> Dekuji JaKub
>>>
>>>
>>>
>>> Dne 3.11.2011 20:24, hw na itherm.cz napsal(a):
>>>> Siemens ridici jednotky se delaji ve Frenstate, takze ceska kvalita 
>>>> :-)
>>>>
>>>> jinak ja mam 6 let O2, nafta 1.9, 77kW, 339tisic km a odesel jen
>>>> ventil EGR (nebo jak se to jmenuje), kompresor klimatizace (tento rok)
>>>> a zarovky. takze mam asi hodne velke stesti.
>>>>
>>>> Pavel
>>>>
>>>> rekl bych jeste ze chodim jen do znackoveho servisu, ale to me asi
>>>> vetsina lidi nazve blbcem ... takze asi spise to stesti ;-)
>>>>
>>>>
>>>> ----- Original Message ----- From:<ferman na centrum.cz>
>>>> To: "HW-news"<hw-list na list.hw.cz>
>>>> Sent: Thursday, November 03, 2011 5:14 PM
>>>> Subject: Re: [OT] Vaha vzduchu ?
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> Me pro zmenu odeslo vse od siemnsu, holt nemecka kvalita :-) Od bosch
>>>> jen ta vaha a baterka, ale baterka bosch je vlastne varta s nalepkou
>>>> bosch.
>>>> Na Ebay je nekolik prodejcu, kteri maji vahy za ceny kolem 50-60$, ale
>>>> cert vi co je to zac. Dokonce i Autokelly prodava pod znackou starline
>>>> cosi , ale v diskuzich tvrdi, ze to prezije tak rok, tak nevim.
>>>> Chtelo by to videt
>>>>
>>>> Ferman
>>>>
>>>> ______________________________________________________________
>>>>> Od: "Pavel Kutina"<hw na prelude.cz>
>>>>> Komu: "HW-news"<hw-list na list.hw.cz>
>>>>> Datum: 03.11.2011 15:32
>>>>> Předmět: Re: [OT] Vaha vzduchu ?
>>>>>
>>>>> No ja nevim, kdzy jsem pred pul rokem kupoval nove stare auto (Volvo
>>>>> 850 Tdi),
>>>>> tak mi na Volvoklubu rikali "podivej se tam, co je tam od Bosche - a
>>>>> co tam
>>>>> je, to ti odejde". No a je toho tam pozehnane, a co nebylo vymenene,
>>>>> odchazi
>>>>> (vaha vzduchu. ridici jednotka ABS, ridici jednotka klimy a tak
>>>>> podobne, same
>>>>> nepodstatne zalezitosti).
>>>>>
>>>>> Takze ja bych Bosche (navic nejcasteji Made in France) nechtel ani
>>>>> zadarmo.
>>>>>
>>>>> Pavel Kutina
>>>>>
>>>>>
>>>>> Dne Čt 3. listopadu 2011 14:38:21 ferman na centrum.cz napsal(a):
>>>>>> Kdyz jste narazil na repasi.
>>>>>> Ono by teoreticky melo byt jedno kolik je auta respektive vah 
>>>>>> vzduchu.
>>>>>> Z toho mala co jsem zjstil , respektive uniklo z peclive strezenych
>>>>>> tajemstvi vyrobcu by vetsina vah mela byt normalizovana tak, ze
>>>>>> vystupem
>>>>>> je napeti 1.5-4,5V primo umerne vaze vzduchu a rozdily v ruznych
>>>>>> obsazich
>>>>>> a preplnovani motoru se delaji ruznymi tvary a prurezy mericich
>>> pribub.
>>>>>> Chtelo by to tedy nejaky "tunel" kterym prochazi znama masa vzduchu
>>>>>> a na
>>>>>> tom provadet mereni vadne vahy , resit by to slo. Krome spravneho
>>>>>> mereni
>>>>>> hmotnosti je zde i problem s rychlosti reakce na zmenu, kdyz jsme tu
>>>>>> svou
>>>>>> vypucoval izopropilem tak dokonce i vazila spravne, ale presto mela
>>>>>> vypadky, kdy auto na zlomek vteriny ztratilo tah. Proste cudne
>>>>>> chovani a
>>>>>> nevim proc, kdyz je to o zhaveni dratu :-)
>>>>>>
>>>>>> Otazka je co a proc na tech vahach odchazi , uz jen proc odchazi u
>>>>>> nafty
>>>>>> vic nez u benzinu, kdyz z hlediska vstupu vzduchu by to melo byt
>>> jedno.
>>>>>> Popravde existuji kvanta druhovyrobcu s tretinovymi cenami,ale
>>> znateto,
>>>>>> kdyz bosch vydrzi 70k km, kolik asi vydrzi ta od funa :-)
>>>>>>
>>>>>> Ferman
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> ______________________________________________________________
>>>>>>
>>>>>>> Od: "Jirka"<zaloha na volny.cz>
>>>>>>> Komu:<hw-list na list.hw.cz>
>>>>>>> Datum: 03.11.2011 13:33
>>>>>>> Předmět: Re: [OT] Vaha vzduchu ?
>>>>>>>
>>>>>>> Aniž by mě to potkalo (nemám v autě chrochtomotor a u benzínu k
>>>>>> tomu prý
>>>>>>> nedochází zdaleka tak často), tak jsem už dřív uvažoval o stejné
>>> věci.
>>>>>>> Prostě repase na kšeft...
>>>>>>>
>>>>>>> Datasheet bych nehledal, výrobce si bude dobře vědom toho, kolik se
>>> na
>>>>>>> té věci dá vydělat, toto se týká naprosté většiny autoelektroniky.
>>>>>>> Zdůvodní se to případně "bezpečností" apod.
>>>>>>>
>>>>>>> Jediná možnost je podle mě hloubková analýza (reverse engineering)
>>>>>> a to
>>>>>>> včetně charakteristik typu "teplota vzduchu-průtok-odpor" u nového
>>>>>>> originálního dílu. Pak úvahy o náhradě a pokusy s různými
>>> materiály...
>>>>>>> Tedy nutná prvotní investice do nákupu váhy (nebo zdržení způsobené
>>>>>>> nepoužíváním vozu při výměně tohoto dílu a jeho zapůjčení na 
>>>>>>> testy).
>>>>>>>
>>>>>>> No a teď si vezměte, kolik je různých aut a různých vah...
>>>>>>>
>>>>>>> ---
>>>>>>> Jirka
>>>>>>>
>>>>>>>> Odesla mi jiz druha vaha vzduchu na aute, kdyz uvazim jak hloupe
>>>>>> je to
>>>>>>>> zarizeni a za jake ceny se original vahy Bosch prodavaji rikam si
>>> ze
>>>>>>>> bych se tomu trochu podival na zoubek. Nebadal jste nekdo v teto
>>>>>>>> oblasti?
>>>>>>>>
>>>>>>>> Co tak vim vaha vzduchu obsahuje dva topne elemety, ktere se
>>>>>> zahrivaji
>>>>>>>> na cca 180C, jeden je vystaven proudu vzduchu a jeho 
>>>>>>>> ochlazovaji by
>>>>>>>> melo byt umerne mnozstvi vzduchu obtekajicicho element. Teoreticky
>>>>>>>> jedine co se muze stat je, ze se topny element zaspini,ale ani pri
>>>>>>>> ctyriceninasobnem zvetseni na nem zadna spina ani fim neni patrny,
>>>>>>>> presto vaha jednoznacne podvazuje a auto nema vykon. Po vymene
>>>>>> vahy>>  vse
>>>>>>>> OK.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Pokousim se najit neco jako datasheet k dane vaze, ale nic nemohu
>>>>>>>> najit.
>>>>>>> _______________________________________________
>>>>>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>>> _______________________________________________
>>>>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>> _______________________________________________
>>>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>>
>>>> _______________________________________________
>>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>> _______________________________________________
>>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list