Klapka v sani u dieselu bylo: Re:[OT] Vaha vzduchu ?

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Listopad 3 21:49:31 CET 2011

Vidim , ze tu spousta lidi rozumi autum, tedy vznesu dotaz:

Manzelka ma Fabii 1,9SDI - atmosfericky diesel (bez turbodmychadla)
Nedavno se obcas stavalo, ze po natoceni to strasne kourilo z vyfuku,
prakticky saze a divny zvuk motoru.
Diagnostika zadna zavada, nakonec jsem metodou pokus-omyl nasel vadnou
klapku v sani.
Proste zadrhavala, v roure je krouzek, kterym otaci nejaky motor a to
zustavalo privrene. Motor nemel vzduch a hulil ....
Protoze jsem potreboval, aby to jezdilo, tak jsem klapku odpojil.
Sice rve palubka nejakou zavodu, ale od te doby to nezakourilo a jelo to
normalne.
Pak jse zacal zjistovat, k cemu tam ta klapka v sani je.
Pry proto, ze nejaky ten ventil EGR, ktery z5 do sani vzduchu prepousti
vyfukove plyny aby snad byly lepsi emisni hodnoty.
Klapka sani se privre, EGR otevre a podtlak vytvoreny tou privrenou
klapkou sani zpusobi vetsi nasati tech splodin.
Pak mi nekdo poradil, abych ten EGR ventil v miste odbocky sani ucpal,
coz jsem udelal, pricemz jsem vycistil i velmi zanesene "rozvody" sani
vzduchu prave od tech vyfukovych plynu.
Bylo tam toho pomerne dost, takze pro sani zustal nekde prumer tak cca 1 cm.
No a ted je otazka, jestli kdyz uz EGR ventil neni, jestli je nutna ta
klapka v sani. Ja ji puvodne chtel koupit novou, ale cena 6500kč za
klapku + plna nadrz paliva by zdvojnasobila cenu auta :-(
Momentalne je odpojena ve stavu nejvetsiho otevreni, ale mam v planu z
ni demontovat tu clonu z osy a opet ji pripojit kabelem k RJ , aby byla
RJ spokojena a   stale to  nervalo na palubce.
Podotykam, ze ve stavu vyrazeneho EGR a otevrene klapky naplno auto v
pohode proslo emisni kontrolou a od doby , co jsem vycistil to sani a
ucpak EGR jezdi auto o pul litru mensi spotebou a urcite je "zivejsi"
Navic mi unika jiny dalsi smysl te saci klapky, vykon u dieselu se ridi
zmenou mnozstvi vstrikovaneho paliva.....
Muze mi moji hypotezu nekdo potrvrdit?
Dekuji JaKub