Velke zatizeni procesoru pri sitovem napajeni notebooku

Cihak na dkv.lbc.cd.cz Cihak na dkv.lbc.cd.cz
Čtvrtek Listopad 3 08:16:19 CET 2011

Mám jen pracovní hypotézu :-). Domnívám se že vadné kondenzátory způsobí, že je špatně vyfiltrované napětí a do PC jde "mech" jehlových impulsů o vysoké amplitudě namodulovaný na SS napájením napětí. Tyto impulsy způsobí rušení signálů které běhají po MB a to šeredně zamotá palici procesoru (odborně řečeno :-) ). Ten pak patrně operace opakuje dokud nemá CRC OK. Po jistou dobu to procesor zvládá. Při dalším zhoršování zdroje se PC stává nestabilní a často padá. Na to se pak již příjde rychle. Ale toto prosím berte jen jako můj odhad co by to mohlo byt příčinou. Žádné důkazy že tomu tak zkutečně je nemám.

	Martin

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kadečka
Subject: Re: Velke zatizeni procesoru pri sitovem napajeni notebooku

2011/11/3 Stanislav Jurnečka <sjurnecka na volny.cz>:
> Ano mate pravdu, ted jsem v praci vzal jiny napajec a ntb je v pohode
> (spadl mi kamen ze srdce J). S puvodnim (zrejme vadnym) napajecem se
> přes noc nabila baterie při vypnutem ntb ze 3% na 12%. Ted je to za
> 10 minut na 37%.

To mi hlava nebere, máte někdo pro tohle vysvětlení? Jak může vadný napájecí zdroj vytížit CPU na maximum? Mně napadá jedině že by díky zvlnění napětí PC dostával x-krát za sekundu informaci o připojení / odpojení napáječe a díky tomu by furt byl aktivní power management, resp. přepínání mezi režimem na baterii / na síť.

Jak by to ale mohlo to samé dělat u stolního PC, to nevím. Mainboard má stejně ještě svoje filtrační kondenzátory a spínané měniče pro CPU apod.

P.K.