Velke zatizeni procesoru pri sitovem napajeni notebooku

Ondřej Pužman puzman na gmail.com
Středa Listopad 2 23:40:26 CET 2011

Zdravím,
setkal jsem se s něčím podobným u NB Acer mé přítelkyně s Win Vista. NB
byl neuvěřitelně pomalý, v task manageru byl procesor pořád maximálně
zatížen.
Problém byl v tom, že ve zvoleném profilu napájení byl nastaven
maximální stav procesoru na velmi malou hodnotu (tuším, že jen 0%).
Procesor pak sice má malou spotřebu, ale také velmi malý výkon pro běh
aplikací a systému. Profily se přepínají a při běhu na baterii a ze sítě
se používají jiná nastavení - klidně můžete mít pro práci na baterii
nastavený vyšší výkon procesoru než pro síťové napájení.
Ve Win Vista je na nastavení spotřeby procesoru v Ovládacích panelech ->
Možnosti napájení -> Upravit nastavení plánu -> Změnit pokročilé
nastavení napájení -> řízení spotřeby procesoru. Jak to mají Win XP z
hlavy nevím.
Jen je divné, že se to projevuje i v BIOSu - ale možná si ACPI nastavení
někam ukládá a načítá ho už BIOS ...

S pozdravem,
Ondřej Pužman