RE: Překopnutý kabel hlinikový 4 vodiče v zemi

Cihak na dkv.lbc.cd.cz Cihak na dkv.lbc.cd.cz
Úterý Květen 31 15:28:37 CEST 2011

Ty svorky které jsem viděl jsou šroubové. Hliník teče - šroubové spoje je nutné časem dotahovat. To ale v zemi dost dobře nejde.

Ale v tomto popisu přímo uvádějí že je to vhodné i pro hliníkové kabely. Tak to asi nebudou šroubové ale nějaké pružinové spojky. Z toho mini obrázku to nejde poznat a v popisu to zmiňováno není.

	Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jozef Racek
Subject: Re: Překopnutý kabel hlinikový 4 vodiče v zemi

Tak nejak neviem... po kliknuti na odkaz nizsie je pois:

*SHARK* je moderní *kabelová* spojka s revoluční technologií utěsnění
elektrických vodičů proti vlhkosti. Umožňuje velice rychlé spojení
přetržených *kabelů* v zemi nebo opravy poškozených plášťů *kabelů* bez
používání hořáků, zalévacích hmot atd.
Gelové spojky nn jsou určeny pro spojování jedno- až pětižilových
*kabelů* s plastovou izolací bez pancíře, s měděným nebo hliníkovým
jádrem, jako jsou např. AYKY, CYKY, NAYY, NAYBY, NAYC (W)Y. Spojují tedy
*kabely*, které se běžně používají v sítích veřejného osvětlení, při
instalaci domovních přípojek i běžné elektroinstalaci.
Spojky jsou vhodné pro podzemní i nadzemní uložení, přičemž jsou odolné
do jednoho metru vodního sloupce. Jejich skladovací doba je neomezená.
Robustní bezhalogenové polypropylenové pouzdro odolává působení UV
záření. Výrobek má typovou zkoušku vykonanou nezávislou zkušebnou podle
evropské normy CENELEC EN 50393 (Zkušební metody a požadavky pro
příslušenství distribučních *kabelů* o jmenovitém napětí 0,6/1,0 (1,2) kV).

Ktora spojka nie je vhodna na hlinikove kable?

Dodo