Re: OT Teflonová páska

Martin Záruba swz na volny.cz
Pondělí Květen 30 12:35:51 CEST 2011

Ta páska je dost ničemná. Doporučuji těsnící provázek. Postup stejný. Bez
problémů závitem otočíte zpět a stále těsní. Pokud chcete, je ještě dobré
vnitřní závit pomáznout silikonovou vazelínou, jde to pak dotáhnout menší
silou a těsní to ještě lépe.
Martin Záruba
----- Original Message -----
From: "Jiří Němeček" <jirry na centrum.cz>
To: "konfera" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, May 30, 2011 12:15 PM
Subject: OT Teflonová páska

Přeji dobrý den,

když už jsme nakousli teflonové téma, chci se zeptat na vaše zkušenosti
s páskou na těsnění závitů, konkrétně vodovodních. O víkendu jsem
potřeboval udělat pár spojů a vůbec se mi nedařilo.

Postupuju takto:

- vnější závit jemně poškrabu pilníkem,
- namotám pásku, kterou průběžně utahuju,
- našroubuju protikus.

Množství pásky je určitě dostatečné, soudě podle stupňujícího se momentu
utahování. Otáčím jenom doprava, zpět ani o milimetr.

Doporučované postupy, které jsem našel, vypadají víceméně podobně. Dělám
něco špatně?

Díky a omlouvám se za stavební téma.

Jirka