OT: Víkendový literárně-technicko-energetický problém

Pavel Krafcik hw na pjk.cz
Neděle Květen 29 09:33:10 CEST 2011

Zdravím konferenci,

nedávno jsem četl knížku Pod kupolí od S. Kinga a tam měli lidi záložní
generátory na propan-butan. Neznám americké reálie, ani současné
motorové generátory, kromě těch od Caterpillaru s dieselem z lokomotivy,
tak nevím, jak moc je to reálné. Zajímalo by mě, jestli je nějak výhodné
provozovat malé stacionární motory na LPG/CNG? Zatím to vypadá, že King
prostě potřeboval hodně výbušného plynu na jednom místě.

A ještě mě napadla druhá otázka: Dal by se na pohon motoru použít zemní
plyn z domovního rozvodu? Uvažuji o tom, protože si doma bez elektriky
ani nezatopíme. Po hysterických protijaderných akcích našich německých
soudruhů vážně hrozí větší výpadky a tak uvažuji o tom, jak udržet
ústřední topení v činnosti.

Pavel Krafčík