Re: 2 žilová prodlužovací šňůra?

APA navrhpcb na gmail.com
Sobota Květen 28 17:39:13 CEST 2011

2011/5/28 Jiri Foldyna <jiri.f na avizo.cz>:

> To byla jen trochu expresivněji vyjádřená zkušenost s montáží lustrů do
> starých instalací :-) Asi nejčastěji jsem se setkal s černým a hnědým drátem
> trčícím do prostoru z vykotlané díry do panelu. Ale popravdě řečeno, asi ani
> kdyby byl jeden z nich žlutozelený, tak bych ho jako ochranný vodič
> nepoužil, už jen proto, že kdyby to někdo ve vypínači omylem přehodil, mohlo
> by jít o kejhák.

Ale vždyť nulák je (v barákách) rozveden po baráku solo a nejde vůbec
přes vypínač, to možná někde ve vilce a tam opravdu bych to nedělal...

A proč mě napadlo (teoreticky) připojit nulák na kostru lustru? Co
kdyby se náhodou fáze prošoupala a kostra získala tak potenciál?
Prakticky jsem to myslím nepřipojoval, protože to je jen práce navíc.
A jestli je něco chybného v připojení nuláku na kostru, tak proč tedy
zemnící kolíky jsou připojeny na nulák??? :-D

Stejně si na všechny lustry vždy raději sáhnu zkoušečkou a ověřím, kde
vede fáze, zda do objímky žárovky nebo do kostry nebo do středu.

Tak asi tomu nerozumím, ale