Opet merak z Lidlu

Jirka zaloha na volny.cz
Úterý Květen 24 13:55:27 CEST 2011

> Nejjednodussi bude overit ho v zapojeni s nejakym klasickym
> elektrodynamickym Wmetrem. Merak z FK jsem kdysi takto porovnaval a pri
> indukni zatezi (asynch. motor) ukazovaly oba stejne.

To nemusí mít vypovídací hodnotu. Motor bude mít i odběr proudu víceméně
sinusový, jen bude posunutý vůči napětí. Nicméně neobsahuje vyšší
harmonické. Naproti tomu spínaný zdroj bez PFC odebírá proud značně
nesinusově a tím dochází nejen k fázovému posuvu na základní frekvenci,
nýbrž i k tvorbě vyšších harmonických složek příkonu.

---
Jirka