Re: Re: Re: OT ...a zase len hodiny... ; -) Was: OT nabídka - znakový ( maticový ) LED display

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Sobota Květen 21 20:05:20 CEST 2011

2011/5/21 Petr Tomasek <tomasek na etf.cuni.cz>:
> Jj, asi mate pravdu, pisou to i ti frantici na tech strankach...
> Navic jsou pry D+ a D- zkratovane, takze jako usb to fungovat nebude...

Ano, teraz som premeral.

> A neni to nejak prapodivne zapojeny UART?

Bingo! vyzera, ze ano, pomeral som. Ale je to cele trochu cudne..
Najprv som pomeral tie nezapojene suciastky
-TX pin MCU je priamo na vrchnom (podla fotky) pade R13
-lavy spodny pad Q2(spravidla B) je na druhom konci R13
-vrchny pad Q2 (spravidla C) vedie na spojene piny konektora (akoze D+, D-)
-pravy spodny pad Q2 (spravidla E) je na GND
-R12 robi pull-up vystupu (spodny pad na vystup, vrchny VCC)

Potial to vyzera vystup z TX MCU, cez neosadeny NPN na pin. Silne
okresane rozhranie, ale snad "to moze fungovat".

Vstup je osadeny:
-opat spojene akoze D+, D- vedu na vrchny pad R9 (1k)
-druhy koniec R9 na lavy spodny pin Q1 (spravidla B, aj ked SMD
marking code J3 som nasiel iba ako varikapy)
-pravy spodny pin Q1 (spravidla E) je na GND
-vrchny pad Q1 (spravidla C) vedie na RX MCU a na:
-R10(10k), ktory robi pull-up; druhy koniec R10 je na VCC

Vstup do RX MCU cez NPN tranzistor by takto mohol z RS232 fungovat.

Divnost spociva v skrate datovych pinov konektora, zrejme niekde cinan
urobil chybu pri nahrhu DPS a tak sa rozhodol vystupnu stranu
neosadzovat. Otazka je, aky protokol pouzin na komunikaciu, ak
vyzaduje potvrdzovanie, tak to nebude fungovat. No.. protokol, ani
hotovy obsluzny program sa nikde (navod, stranka DX) neuvadza, ktovie
ako je na tom firmware..

miro

PS: uz som sa stretol s oznacenim "USB", napriek tomu, ze vyvedeny je
iba UART. Napr. modelarske nabijacky maju vyvedeny TX, dokonca v
priamej TTL/CMOS urovni, t.j. je potrebne (alebo staci, podla uhla
pohladu) pripojit kabel s USB prevodnikom. No a v navode, aj v menu
nabijacky sa drzo pise USB output..