Re: Korekce frekvence krystalu v hodnikach

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Květen 21 10:58:52 CEST 2011

Děkuji za vyčerpávající odpovědi.

Křemenného skla bych se v případě digitálek dokonce bál, přeci jen je propustné pro celý rozsah slunečního UV, takže by mě nepřekvapilo, kdyby displej pod ním zežloutl, nebo zhnědl :-)

V případě řemínku jsem již před zakoupením počítal s náhradou za kovový. Původní záměr byl jej nahradit prakticky hned (cestou z pošty mám hodinářství). Ale protože se zdá být dobře proveden (prošívaný sendvič, okraje ošetřeny jakousi měkkou černou hmotou), potunil jsem ho přidáním kovových pyramidek ze starého pásku, čímž se mi začal líbit :-) Ale zase právě to provedení okraje brání zkrácení, které by umožnilo zvýšit jejich počet (neprojdou pod přezkou a nemají smysl na místech překrytých přebývající částí řemínku).

S těmi baterkami mi to taky moc smysl nedávalo, ale kdyby se sešlo "katování kostů" špatným blokováním, s vyšším Ri nové baterky... Tímto směrem ukazuje i text p. Neruda "se ta kapacita pripojovala na krystal a jeden pol baterie. Na plus to snizilo, na minus zvysilo kmitocet" - tam snad ani žádné blokování nebylo...

Pamatuji si, že do starých digitálek jsem dost složitě sháněl články s nominálním napětím 1,55 V (asi Zn-Hg), všude měli jen Zn-C 1,5 V, které skutečně vydržely min. řádově kratší dobu a i s novými při hraní melodie displej pohasínal do rytmu:-)

Ale např. v Timex Atlantis je CR2016 a v Quiksilver Random zdá se také (po zvětšení výřezu v plastu by se vešla asi i 2032). - Zde si podobný problém moc nedokážu představit.

Jaký typ baterií je v "mysleno u kvalitnich hodinek"?

PH