Re: Jaký 10MHz přesný oscilátor?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Květen 20 21:41:41 CEST 2011

Super, jen tak dál:-)

Mě šlo také jen o rozdíl, resp. o jeho stabilitu. Navíc se mi přesně tento typ nejvíc líbil :-)

Horší je, že jsem dnes provedl nějaké podrobnější výpočty a závěr je jasný: Na původně plánované pokusy by bylo potřeba 1e-14, což je pro normály této kategorie nedostižné. Šlo by to s cesiovými, ale ty jsou cenově úplně jinde a model letadýlka je rozhodně neuveze - na některých rovnou píšou, že k manipulaci jsou potřeba 2 osoby :-)

I tak si ale minimálně jeden LPFRS-01 koupím, fundamentálně definovaný normál se prostě občas hodí.

Na demonstraci TR budu muset použít rozdíl mezi relativistickým a obyčejným doplerovým jevem, tzn uděláme něco jako radar na měření rychlosti, tam normál netřeba. Navíc můžeme měřit nějakým zábavným způsobem vystřelený projektil, čímž pokusy dále získají na atraktivitě :-)

PH