OT - Komunisti ve Francii

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Pátek Květen 20 15:47:12 CEST 2011

Ono je to trosku slozitejsi a pravde je skryta za hromadou lzi a propagand.
V novych knihach se pisi zajimave veci o stavu armad na konci tricatych let.
V podstate na tom Nemci byli docela spatne, na valku nebyli pripraveni a pri
porovnani armad nemohli vyhrat. Tuto velmi smutnou skutecnost se vsichni
snazi zakryt. Na utok proti Polsku pozili Nemci celou armadu, Francouzkou
hranici hlidalo jen nekolik slabych divizi.

Michal Gregor

----- Original Message -----
From: <jar.mez na centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, May 20, 2011 3:31 PM
Subject: Re: OT - Komunisti ve Francii

Celkem jednoduse, francouzska armada, obdobne jako dnes ta nase parodie na
armadu, byla pripravena na minulou valku. Francouzska armada byla nechutne
zastarala, zvlaste jejich mechanizovane sbory, to byly strasne krapy, co
jineho tanky delal Renult :-)
Paradoxem doby byl fakt, ze o porazce Francie rozhodla Francie pri podpisu
mnichovske dohody, respektive nasledny fakt, kdy se nasi politici rozhodli
nebranit zemi.
Francii porazili tanky, tanky proti kterym nic nemela, pokud si pamatuji tak
hlavni nemecke uderne sbory byly tri pricemz nejzajimavejsi byl celni XLI.
pancéřový sbor generála Georga Hanse Reinhardta, jadro tohoto sboru tvorilo
cca 120ks tanků PzKpfw 35(t) coz nebylo nic jineho nez, po obsazeni CR,
zabavene  tanky Skoda LT35, na pocatek valky spickovy lehky tank. O tom
svedci fakt, ze ackoliv tato divize dosla az k Dankerque prisla pouze o 6ks
techto tanku.
Stejne tak zastarale mela francie letectvo, za vse opet hovori fakt, cca 12%
vsech bojovych letu behem bitvy o francii provedlo, na strane francie, tech
par pilotu, kteri utekli po obsazeni CSR z CSR.
Abychom nezapomeli na nemecke soudruhy, ti si pri tazeni do Francie do
znacne miry prohali II.SV, respektive minimalne prispeli k tomu, ze ji
prohrali bezpodminecnou kapitulaci.
Mit celou francouzskou a znacnou cast britske armady na hunte a vice mene
vlastni laxnosti dovolit skoro 400.000 vojaku zdejchnut se do anglie se musi
vymstit. Pritom nemci meli prostredky udelat z Dunkerque jatka a pripravit
tak spojence o celou jednu armadu. Nekdo vsak rozhodl setrit sbory Heinze
Guderiana a nenasadit do boju to cim disponovalo nemecke letectvo.
J.