Elektricka bezpecnost v Spojenom kralovstve, was: Farnell - jistota desetinasobku ; -)

Čtvrtek Květen 19 12:00:29 CEST 2011

2011/5/19 Richard Kaliciak <hw.kaliciak na stonline.sk>:
>  Dobry den,
>
> v Nemecku to je tiez tak, ze sa zapina dole. Aj kvoli tomu, aby sa na vypnutom vypinaci hore na koliske neusadzovala spina.

Já jsem zase slyšel, že se má vypínat pohybem dolů pro případ nehody,
kdy se někdo drží drátů pod proudem a nemůže se pustit a když druhej
poběží bouchnout do vypínače, může zakopnout a během pádu šmátne na
ten vypínač. Když by se vypínal stiskem nahoru, tak by ho v tom
případě sice vypnul, ale hned zase zapnul ;)

Nebo tak nějak to bylo.

Pavel Kadečka