2takt diesel (bylo: Největší ELEKTRO FANTAZMAGORIE)
Pavel Krafcik
hw na pjk.cz
Čtvrtek Květen 19 09:39:25 CEST 2011
O podobném motoru byl hodinový pořad na jakémsi viasatu. Je tam strašně
moc konstrukčních fint, z nichž hlavní je ta, že hřídel šroubu, klikovka
a její uložení jsou navrženy a postaveny s mnohem výšší spolehlivostí,
než zbytek motoru. Ostatní věci jsou lego, konstruované tak, aby se
části daly měnit za provozu. Ukazovali tam, jak vyřadili jeden válec z
provozu tak, že se vůbec nehýbal, ale zbytek motoru běžel. Pak na tom
válci provedli generálku a testy a pak ho zase připojili k motoru. Loď
se ani na chvíli nemusela zastavit a motor běžel nepřetržitě.
Pavel Krafčík
Dne 19.5.2011 09:08, Kamil Rezac napsal(a):
> Koukam na ten clanek, netusite nekdo proc lodari trvaji na jednom
> motoru a ne na dvou, aby kdyz se polame meli alespon nejakou zalohu?
> KR
>
> 2011/5/19 aze<azehw na volny.cz>:
>> Tady je hezký Diesel-dvojtakt:
>> http://www.autoweb.cz/nejsilnejsi-motor-na-svete-je-diesel/ Vrtání 96cm,
>> zdvih 2,5 metru, 2300 tun.
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
Další informace o konferenci Hw-list