RE: Největší ELEKTRO FANTAZMAGORIE

jar.mez na centrum.cz jar.mez na centrum.cz
Středa Květen 18 19:20:58 CEST 2011

Pokud jde o spalovaci motory, vstrikovani vody pouzivaly motory bombarderu za II.SV valky. Proc?
Letecky motor ma na vstupu vzduchu kompresor, pokud tento nasava vzduch o +20C leze z nej stlaceny vzduch o znacne teplote.
Pokud se do nej vstrikuje voda dochazi k znacne redukci objemu tim, se do motru vejde vice vzduchu a vice paliva. Jedine co tim stoupne je vykon, ucinnost spise klesa.
Prikladem budiz motory nemeckeho bombarderu Heinkel He 177 Greif, Mercedes Benz 605, mely vstrikovani smesi vody a metanu MW50, pokud se pri vzletu tento system zapnul daval tento dvanaci valec kratkodobe az skoro 1800 koni , tedy zhruba o 30% vice nez bez nej, cimz letadlo slo vice naplnit bombami. Po vzletu se system vypinal, jednk na vodorovny let netreba takoveho vykonu, v letove hladine je vzhuch studenejsi cili prinos klesa.

Pokud jde o uhli a babicku.
Pokud k  rozhavenemu uhli privedeme smes vzhuchu a vody dojde k reakci C+ H2O =CO+H2 nebo C+2H2O=CO2+2H2 tedy tzv. generatorovy plyn s vyhrevnosti 5.8MJ/m2. Je to genialni<
nei energie ziskana v plynu se spotrebuje na jeho vyrobu, cili na ucinnost to vliv nema, efekt v kamnech je ten, ze se zmeni horeni rozhaveneho uhli a zabrani rychlemu vyletnuti tepla do komina.

Kdyz je rec o generatorovem plynu,  mozna si jeste pamatijete parni lokomotivy rady 555.3, tyto puvodne nemecke uhelne lokomotivy zabavili po valce jako reparace rusove.Nasledne je zacali nasove predelavat na mazut, ktereho meli mraky, rada jich jezdila i unas, rikalo se jim mazutky. Parni kotel se muze prehrat,  Nemci to vyresili srouby s olovem, ktery kdyz se roztavilo se staly trubkami a temi do kotle vletla smes pary a vod, to uhasilo uhli a bylo po ptakach, lokomotiva se odtahla, srouby vymenily a jelo se dal.
Soudruzi vsak dlouhe velke ohniste nahradili dvema mazutovymi horaky tedy bodovymi zdroj a jeste mnohem blze k horni casti kotle. Problem nastal, kdyz roztaly olovniky a do mazutoveho plamene vletla para, zacal se tvorit generatorovy plyn a misto uhaseni vykon zustaval ci spise kratkodove lezl nahoru. Nasledoval vybuch a pokud posadka nahodou prezila byli obvineni z sabotaze. :-)

J.