Vyrovnavaci baterie 12V/2A v aute

APA navrhpcb na gmail.com
Středa Květen 18 16:03:37 CEST 2011

> Když by se ta záložní baterie připojila přes výkonový odpor 1-2 ohmy,
> tak by ji to při startování nevycuclo. Akorátže pro tenhle účel by
> bylo lepší dát tam tu diodu.

Tohle mi je jasny, ale pak tam nikdy do zalozni Aku neproeze 14,2V a
baterie se nikdy nedobije...

Ten vykonovy odpor zase bude mit asi nejaky trvaly odber (a teplo a
jeste roiziko pozaru v aute?) co?

> Jestli se bude přebíjet, to záleží na tom, kolik je napětí pří
> nastartovaném autě. Datasheet olověného akumulátoru hovoří jasně:
> 13,5-13,8V a není potřeba nijak omezovat proud

> Nejjednodušší bude odpor a ztráty může mít nakonec podobné jako nějaký
> DC/DC měnič (účinnost 80%)

no jo ale to se bude asi trvale zahrivat a vybijet ahlavni aku, a kdyz
s autem nepojedu 14 dnu tak abych nastartoval?

Nejaky doporuceny rezistor na toto? Co koupim v GESu?