Vyrovnavaci baterie 12V/2A v aute

Středa Květen 18 15:22:55 CEST 2011

2011/5/18 APA <navrhpcb na gmail.com>:
> omlouvam se, jsem tak trochu samouk v elektrice takze to vezmu jeste
> POLOPATISTICKY abych to pochopil
>
> 1) V aute mam zasuvku v kufru (je trvale pod proudem, ale pri
> startovani nevim zda je relatkem odpojena anebo cela sit zakolisa,
> router se sprajcne a nutno PowerOff/On, aby zase nabehl, coz trva cca
> 2 minuty)
>
> - pokud by to bylo jen mzikove zakolisani napeti v siti (pri
> startovani, je to diesel), nestacila by nejaky obrovsky kondik plus
> dioda (nez tam cpat Aku)?

Kondík (spíš několik kondíků paralelně) by teoreticky stačil,
prakticky je stejně nejlepší kondík ta baterie.

> 2) predstavoval jsem si, ze tam do zasuvky pripojim zalozni AKU a z
> nej vyvedu kabel do routeru pres spinac kterym budu vypinat a zapinat
> router
>
> 3) diodu bych asi musel dat jen v pripade, kdyz by i pote router
> vytuhnul (protoze pak by auto pri startovani asi vycuclo i ze zalozni
> baterky) - je tak?

Když by se ta záložní baterie připojila přes výkonový odpor 1-2 ohmy,
tak by ji to při startování nevycuclo. Akorátže pro tenhle účel by
bylo lepší dát tam tu diodu.

> 4) otazka teda je, zdali mohu nechat tu ACCU 12V/xxAh trvale
> pripojenou na zasuvce v aute, aniz se to bude nejak kryplit, prebijet,
> nebo vybijet hlavni akumulator auta?

Jestli se bude přebíjet, to záleží na tom, kolik je napětí pří
nastartovaném autě. Datasheet olověného akumulátoru hovoří jasně:
13,5-13,8V a není potřeba nijak omezovat proud

> Pochopil jsem to tak, ze bych asi mel jeste premerit, kolik presve
> voltu ze zasuvky leze pri nastartovanem aute.
>
> ---
>
> A co v pripade, kdyz bych zalozni aku vybil? Stejne bych tam musel dat
> nejaky omezovac proudu? Jenze jak to udelat, aby to bylo pruchozi,
> ekologicke (zadne ztraty), jednoduche?

Nejjednodušší bude odpor a ztráty může mít nakonec podobné jako nějaký
DC/DC měnič (účinnost 80%)

P.K.