Farnell - jistota desetinasobku ;-)

Jirka zaloha na volny.cz
Středa Květen 18 00:07:45 CEST 2011

> otvoril som datasheet a zbezne prezrel, ten lacny spina 5-40kHz, ten
> drahy 40-110kHz. Tam bude jadro cudla...

Ano, s rychlostí je to tak, nicméně neřekl bych, že ta má až takový vliv
na cenu. IMHO se ty řady u IXYSu (A-B-C) liší jen a pouze v tom, jak moc
mají dotované jednotlivé oblasti jinak stejné struktury. Neboli: čím víc
dotačních příměsí, tím lepší vodivost a tedy i nižší saturační napětí,
ale na druhou stranu delší čas nutný k vyklizení přechodu od nosičů a
tím i pomalejší (zejména) rozepínání. Jde prostě jen o širší vyráběné
spektrum kvůli tomu, aby si mohl konstruktér vybrat, zda bude klást
důraz na minimalizaci vodivostních nebo komutačních ztrát...

Tedy alespoň tak nějak to bývalo dříve, když jsem se ještě zabýval
oborem (kolega wek rád poopraví ;-) ).

Pro potvrzení té hypotézy s cenou versus rychlost se můžeme podívat na
jeden z vyráběných typů k sousedům (International Rectifier), kde IGBT z
řady s nejvyšší rychlostí (u nich doporučované rozmezí 30 - 150 kHz)
stojí prakticky stejně jako pomalejší typy s menším saturačním napětím.

IRG4PC50F (doporuč. 1-5 kHz) 153,- Kč
IRG4PC50U (doporuč. 8-40 kHz ) 176,- Kč
IRG4PC50W (doporuč. do 150 kHz) 146,- Kč

Všechny ceny bez DPH od jisté české firmy.

Takže tak. Výrobní cena v té celé záležitosti s největší
pravděpodobností nebude.

---
Jirka