PIC a FET

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pondělí Květen 16 11:58:53 CEST 2011

FET je vybrakovany zo zakladnej dosky PC zo zdrojovej casti.
Myslim ze pracovny prud znesie 70A :)
No pouzil som co bolo doma.

su tam dokopy 3. Dva spinaju relatka (tie maju paralelne k cievke diodu v zav. smere)
jeden spina sirenku (ten ma diodu paralene k fetu, nie paralelne so sirenkou a to je pravdepodobne rozdiel, preco tie dva neodisli). Radove niekolko zopnuti za minutu, takze odpor do G rozhodne vadit nebude.
pre istotu by som ho dal aj pre tie relatka.

j.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of jar.mez na centrum.cz
Sent: Monday, May 16, 2011 11:50 AM
To: HW-news
Subject: Re: PIC a FET

Nepisete jaky FET ,ale obecne, G FETu, zvlaste tech vetsich maji nejakou nikoliv zanedbatelnou kapacitu a tu je treba nabit, vykonove FETy se proto ridi budici, ktere davaji proud klidne jednotky amper, aby se doba nabijeni a tedy doba spinani FETu co nejvice zkratila. Kdyz FET ridite primo z MCU je I do G radove mensi, kdyz predradite 10k R opet klesne. Toto nemusi byt na zavadu pokud jde skutecne o jedno sepnuti za "rok", ale muze byt na zavadu pri rizeni tonu pomoci PWM nebo tak.
Obecne ami 10k odpor neresi prorazeni tranzistoru a pruraz 12V na jeho G, Reseni mensi odpor + ochrane diody nebo pouzit budic neco jako MCP1401,ale na druhou stranu pro 200mA je to kanon na vrabce.

J.