Tempomaty v aute

Pajpach pajpach na katedrala.net
Pondělí Květen 16 11:34:38 CEST 2011

Presne jak psali ostatni, jen bych doplnil, pokud mate RCC tempomat (radar
Cruise controll) a automatickou prevodovku tak plati vse drive popsane, plus
tempomat skutecne i zpomaluje, ale brzdy nepouziva, jen "brzdi motorem" v
pripade potreby si podradi (a kdyz ani to nepomuze, tak zdesene piska a pani
v repraku prosi abych pribrzdil :-) ). Jediny system v aute ktery smi
pouzivat brzdy je antikolizni system, rozhodne ne tempomat.

S pozdravem
MP

-----Původní zpráva-----
From: Michal Gregor
Sent: Monday, May 16, 2011 11:16 AM
To: HW-News
Subject: Tempomaty v aute

V mem okoli koluji legendy o tempomatu v aute. Jezdil jsem z nekolika auty
(Toyota, Chevrolet a VW koncern) co mely zabudovany tempomat, a realita se
nejak rozchazi z legendou:

Legenda prvni: Tempomat zere vice.
    1,9TDI VW zere spise mene. (Zkousel jsem to na stejnem useku dalnice.)
    Jak je to u benzinovych motoru se spotrebou?

Legenda druha: tempomat z kopce brzdi brzdama.
    Je nejaky tempomat napojen na brzdy?

Legenda treti:
    Tempomat se vypne po stisku plynoveho pedalu.

Michal Gregor