automatika k manualni klimatizaci v aute

Koder Petr Koder.Petr na azd.cz
Pátek Květen 13 14:54:34 CEST 2011

V nejakem aute(ten presne nevim) se pouzival expanzni ventil, kterym se "teplota" regulovala. Je mozne, ze ventil mel i jinou komlikovanejsi funkci.

Kazdopadne expanznim ventilem sice vykon nelze ridit nejak elegantne, ale jeho uplnym otevrenim prestava soustava chladit, jeho privrenim do spravne polohy naopak chladit zacne. Takze akcni prvek neni mechanicky namahana spojka kompresoru, ale mnohem odolnejsi ridici prvek. Stredni prikon kompresoru take v porovnani s puvodnim resenim klesne (to je asi cilem celeho snazeni). Neni to dokonale, ale funguje to.