Brum ze zdroje

Jozef Racek Jozef_Racek na tempest.sk
Středa Květen 11 13:42:13 CEST 2011

Este ma napada jedna vec.
Ak su predzosilovac a koncovy zosilovac na roznych doskach, tie dosky
byvaju mechanicky priskrutkovane k nejakej
kovovej krabici. Nedotyka sa nejaka skrutka na doske zeme, nasledne
zemna slucka cez krabicu?

Hladam tymto smerom, kedze podla mojich skusenosti boli v 90% pripadov
problem v pospajani zeme a zemnych sluckach, prip.
vo vyrovnavacich prudoch medzi zemami jednotlivych pospajanych zariadeni.

Ak vstup predzosilnovaca zatazite predpisanou impedanciou (odpor 22k ?
medzi vstup a signalovu zem ) a predzosilovac a zosilovac nie su
pripojene na
ziadne ine zariadenie, Brumi?

Zemne slucky casto vznikaju aj medzi zariadeniami, pripojenymi na
zosilovac ( magnetofon, satelit, TV, DVD ,..... )
Aky typ vstupnych koncoviek pre signal mate?
Na aky material su primontovane?
Nie su to CINCH konektory so spojenou zemou konektora, namontovane na
plechovu krabicu?

Co sa tyka zemnych sluciek, urobil by som:
Odpojil "zem"= 0V od predzosilnovaca a odmeral odpor medzi zemou
predzosilnovaca a vsetkymi ostatnymi znamymi zemami ostatnych dielov,
dosiek konektorov, ..., zem by som potom vratil naspat.
Odpojil by som "zem"=0V od zosilnovaca, odmeral odpor medzi zemou
zosilnovaca a vsetkymi ostatnymi znamymi zemami ostatnych dielov, dosiek
konektorov, ..., zem by som potom vratil naspat.
Pokracoval by som takto po vsetkych ostatnych dieloch ( odpojil by som
pripojenie zeme smerom k zdroju a pomeral odpor voci zemi vsetkych
ostatnych dielov.

Dalej by som pokusne vymenil napajaciu dvojlinku za trojlinku, na
ocranny vodic by som pripojil tienenie medzi vinutiami trafa, dal
odrusovaci clen na koniec trojlinky pred obvody
napajania ( teda trafa, prip. obvodov softstartu, ak tam mate vykonejsi
toroid)

Potom by som skusil pomerat prudy medzi vsetkymi pripojenymi
zariadeniami na "zemi" = 0V
T.j. vstup c. 1.  - odpojim kabel, odmeram striedavy prud medzi kablom a
konektorom zariadenia, pokracujem 2. vtupom, atd...

Pred 30 rokmi sme robili audio zosilovace celkom ako na pase a
najvhodnejsie konstrukcie vychadzali tak, ze zem kazdeho napajacieho
zdroja bola pripojena
do jedneho bodu, nazvaneho "prava zem" a z neho isli aj vsetky
pripojenia na vsetky moduly, prepoje medzi modulmi boli netienene, alebo
ak bolo tienenie, tak bolo zapojene iba na strane vsupu modulu. Takto sa
dosiahla prava a uplna hviezda na zemiach. Vstupne konektory boli izolovane.
Tento bod "prava zem" bol pripojeny RC clenom voci ochrannemu vodicu.
zemniace vodice boli dimenzovane na maximalne prudy, takze uplne v
pohode vychadzali aj CU 6-10mm^2.

Dodo