Brum ze zdroje

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Květen 11 00:16:57 CEST 2011

Zemní smyčka tam není? Co je to za trafo, neprosakuje to kapacitou mezi
vinutími? Je sekundár dvojitý, vinutý dvojitě, nebo každé vinutí je zvlášť,
nemáte flignu s násobičem?

Jaké jsou kondy okolo těch LM a jaký je odběr?

----- Původní zpráva -----
Od: "Halen" <halen na seznam.cz>

bojuji s brumem (asi 50Hz + nějaké harmonické) z napájecího zdroje pro
předzesilovač. +-17V. Napájecí zdroj (symetrický) je postaven na
standardním zapojení LM317 a LM337 s filtračníma kondenzátorama +
blokovací kondenzátory - keramika. Problém je, že při připojení
zesilovače je slyšitelný brum. Když jsem zkusil do napájecí DC větve
předzesilovače zařadit EMI filtr z PC zdroje, tak se brum podstatně
snížil. Sice ten EMI filtr není na to primárně určen (je na nějaké kHz),
ale částečně to zafungovalo.   Ten filtr je postaven klasicky, tj.
paralelně kondenzátor, pak dvojitá civka a dva kondenzátory paralelně s
cívkami zapojené na zem. Chtěl bych se zeptat, co je příčinou toho brumu
a jestli lze odstranit tak, aby nebyl slyšitelný. Předpokládám asi
nejjednodušeji předělat ten EMI filtr na jinou frekvenci. Brum jde asi
po zemi, zkoušel jsem to měřit osciloskopem a nic rozumného tam nebylo.
Když dám předzesilovač na baterky, tak to jede perfektně.