Popis programu v diplomce

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Pondělí Květen 9 21:36:55 CEST 2011


Ano, ja s tim plne souhlasim, nicmene porad si myslim, ze textova cast takove prace by mela mit jakousi strukturu "nejprve blokove, a potom nejzajimavejsi casti detailne". Je jasne, ze "level" je (nebo by alespon mel byt) na obou typech skol jiny, presne tak, jak jste popsal JAK/PROC. 

Problem mnohych (osobni zkusenost mam predevsim se stredoskolaky, ale i u diplomek to tak casto byva) je ten, ze autori nedokazou svoji praci "prodat". Stravi spoustu casu a energie vlastni cinnosti (konstruovanim, psanim softwaru atd.), ale kdyz maji "sednout k wordu" a nekomu popsat, co vlastne delali, tak jsou namydleni, a jejich prace se tak casto zbytecne stava "neprodejnou". 

Tohle je myslim obecnejsi problem i v nasich vedeckych kruzich a nejen tech studentskych. Kolik bajecnych objevu a konstrukci se vyviji napriklad na pracovistich Akademie Ved, a kolik z nich dojde az ke skutecnemu vyuziti, patentovani a stavu, aby se v encyklopediich psalo, ze to a to je cesky vynalez. 

Vsechny nas asi napadne, kdyz to trochu pritahnu za vlasy Wichterle a Heyrovsky, ale kde jsou desitky a stovky jinych skvelych vynalezu svetove urovne? Nezapadly mnohe z nich prave diky tomu, ze se na skolach pramalo uci stylizace a spravna struktura psani takovych odbornych praci?

Jakub Serych

> -----Original Message-----
> From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
> Behalf Of Jan Waclawek
> Sent: Monday, May 09, 2011 8:44 PM
> To: hw-list na list.hw.cz
> Subject: Re: Popis programu v diplomce
> 
> > Jsou to jen dlouhodobé maturity, tøeba jsou nároky na vysokých
> školách jiné
> 
> No, dovolim si oponovat a tvrdit, ze naroky na VS by mali byt ine. Ako
> som pisal, absolvent VS ma vediet samostatne pracovat a mat prehlad v
> odbore, a diplomovka/statnice su toho dokazom. U absolventa SS sa
> ocakava schopnost samostatne pracovat pod vedenim skusenejsieho
> spolupracovnika, a mat zakladny prehlad (spolu so zakladnym
> "celospolocenskym" prehladom - preto matury su aj z jazyka a inych
> "zbytocnych" predmetov).
> 
> Do aforizmu by sa to dalo zhrnut tak, ze kym absolvent SS by mal vediet
> AKO, absolvent VS by mal vediet aj PRECO.
> 
> Preto u absolventa SS ocakavam, ze vie popisat, co robil; nemusi vediet
> odovodnit jednotlive rozhozhodnutia - a to prave u absolventa VS
> ocakavam, pricom u neho ten popis nejakych podrobnosti je uz zbytocny,
> kedze tie uz ma mat davno zvladnute (spolu s tym pravopisom v
> materinskom jazyku, schopnostou sa vyjadrovat a odprezentovat na urovni
> svoju pracu). U SS ocakavam schopnost odpovedat na otazky, u VS
> ocakavam schopnost na danu temu diskutovat a rozvijat ju.
> 
> Samozrejme to vsetko nie je cierne a biele, ale toto je podla mna taky
> teoreticky zakladny rozdiel medzi absolventom SS a VS.
> 
> Prosim, nevysvetlujte si to zle, ja nijako neznizujem vyznam SS a ani
> ich absolventov. Berte to napriklad tak, ze si sice viem, na ktorej
> policke mam knizku kde je popisana funkcia diody, ale v praxi tu diodu
> dokazem vybrat a pouzit len s obtiazami a trebars ak ju niekam
> naletujem, tak to vyzera uplne hrozne (to nekecam, ktokolvek kto moju
> pracu pozna to moze potvrdit).
> 
> 
> wek
> 
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list