Re: OT: dohrivani od solaru

stpalas@volny.cz stpalas na volny.cz
Pondělí Květen 9 08:34:37 CEST 2011

Tak ja to podobne doma uz nekolik let mam. Kdysi kdyz jsem mel trochu volneho casu jsem si svepomoci delal solarni ohrev. Za zasobnik tuv jsem si osadil prutokovy ohrivac 6kW od Miravy. Je to jednoznacne uspornejsi nez topna spirala v zasobniku ale bohuzel ten prutokac od Miravy nema zadnou regulaci od teploty, ma jen havarijni termostat proti prehrati a tak dochazi obcas problemum s prehrivanim. Uz delsi dobu se chystam, ze si tam udelam regulaci od teploty ale cas nejak chybi. Jestli chcete neco funkcniho a bezproblemoveho, jednoznacne doporucuji koupit neco s elektronickou regulaci vykonu. Myslim, ze to vyrabi treba Junkers. Uvedomte si, ze i pri zamracenem dni vam solar ohreje zasobnik treba na 30 stupnu. Pokud to pustite pres prutokac bez kvalitni regulace, bude vam teplota na vystupu v lepsim pripade skakat jak kamzik, v tom horsim se to cele prehreje.

Stana

----- Reply message -----
Od: ""Ing. Libor Konečný"" <support na mikrovlny.cz>
Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Předmět: OT: dohrivani od solaru
Datum: ne, 5. 8, 2011 16:13

Zdravim
Prosim o zrevidovani zda ma myslenka je spravna a vybrany typ zarizeni
spravny.

Resim dohrivani z akumulacni nadrze 300 l , kterou dohriva solarni panel.
Mam stavajici dohrivani akumulacnim plynovym kotlem,ktery je za solanim
akumulacnim vymenikem, coz je mene enegeticky vyhodne, protoze se
dohriva stale i v pripade neodebirani vody.

Chtel bych za solarni 300 l vrazit elektricky prutokac vhodny i pro
sprchovani.
Vybral jsem si tento :
http://ohrivace-vody.heureka.cz/stiebel-eltron-aeg-hc-ddlt13/specifikace/#section

Ma max 13kw odber, coz na stavajicih rozvodech bude utahnutelne,
silnejsi bych nedaval, kdyz spustim svarecku tak pohasinaji svetla ;-)
proto bych nerad delal jeste nove rozvody ;-)

Je toto reseni  vhodne, dobre ci scestne?
Dekuji
LK