[OT]: barva cerne skrinky (zaznamove medium v cernych skrinkach)

Úterý Květen 3 11:42:52 CEST 2011

2011/5/3 Jaroslav Kotlaba <kotlaba.hw na seznam.cz>:
> Napadlo mne, proc se tomu zaznamovemu zarizeni rika
> "cerna skrinka", kdyz je vetsinou oranzova?
> "Cerna skrinka" byl prece nazev pro zahadne elektricke zarizeni
> z hadanek typu: Mame cernou skrinku se dvema pary svorek, kdyz k jednomu
> paru svorek pripojime baterii, na druhem paru svorek se vubec nic nestane.
> Co je uvnitr?

To bude prostě z označení "black box" pro zařízení o kterém nevíme, co
je uvnitř. "Orange box" se asi moc nepoužívá. Viděl jsem jednou
krabici, na které bylo napsáno "yellow box", opravdu byla žlutá, maj
to v japonský fabrice (Denso), snad je to nějaká poštovní schránka,
kam můžou zaměstnanci házet nějaký připomínky a návrhy na zlepšení,
nevím přesně. Ovšem pro neznalého návštěvníka je to poněkud úsměvné,
na zdi visí žlutá plechová krabice a na ní je napsáno "yellow box", to
si pak řiká, že ty Japonci to maj teda dotažený až do puntíku ;)

P.K.