RE: OT - Výběr videokamery

Pavel Poucha papouch na papouch.com
Úterý Květen 3 09:17:17 CEST 2011

Dobrý den,

kameru jsem vybíral před 2 lety. U mě třeba bylo zajímavé kritérium, zda lze
zpět do kamery nahrát video z PC a zda má kamera kompozitní výstup do TV.
Takže napřed jsem koupil SONY, se kterou to v evropské verzi jednoduše
nešlo, teď máme Samsunga, ten má sw podstatně lepší.

To větší rozlišení ale doporučuji. Protože jinak se opravdu záznam neliší od
toho s foťáku.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
papouch na papouch.com

Papouch s.r.o.
Strašnická 1a, 102 00 Praha 10
Tel. +420 267 314 267-8
Fax +420 267 314 269

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Zíka Aleš Ing.
Sent: Tuesday, May 03, 2011 8:48 AM
To: HW-news
Subject: OT - Výběr videokamery

	Zdravím a omlouvám se za OT,

	ale dcera si k desátým narozeninám přeje videokameru nějak se nemůžu
v současné nabídce zorientovat.
	Zdá se mi, že momentálně existují asi dvě skupiny:
	Kamery s nesmyslně vysokým rozlišením CMOS senzoru kolem 5 Mpx
(dobré pro marketing - HD, Full HD), u nejlevnějších typů pouze digitální
zoom, u dražších kombinovaný s nevelkým optickým zoomem (podle mě
přestrojený foťák) - http://www.mall.cz/kartove-kamery/evolve-1500hd-touch,
http://www.mall.cz/kartove-kamery/evolve-2100-touch
	A pak kamery klasickým rozlišením a (snad) lepším CCD snímačem a
optikou s větším zoomem -
http://hdworld.cz/audio-video/Kompaktni-sikma-kamera-Samsung-SMX-C20-1200

	Mojí prioritou je nízká cena, je mi jasné, že za 10 kKč už dostanu
výrazně lepší kameru, ale je to pro dítě, takže je výrazně nenulová
pravděpodobnost, že kamera brzy skončí někde zapomenutá, rozšlápnutá nebo
vyplavená ;-)
	Uvažoval jsem i o foťáku, ale dcera má jednoznačný požadavek, aby to
umělo zoomovat během natáčení, což většina foťáků (nevím proč, množná kvůli
hluku motorku) neumí (i když některé umožní aspoň digitální zoom).

	Nejsem si jistý, jaký je kvalitativní rozdíl mezi poctivým optickým
zoomem a změnou výřezu na  5Mpx senzoru. Foťáky mají také nectnost, že při
natáčení videa zpravidla zaostří jen na začátku a pokud se švenkne na jinou
vzdálenost, tak nepřeostří. Staré dobré analogové kamery ostřily průběžně,
ale opět nevím, jestli tuhle vlastnost převzaly i levné kamery digitální.

	Můžete mi k tomu napsat nějaké rady, zkušenosti, doporučení?

	Děkuji,

	Aleš Zíka
	http://results.cz