Licencovani aut. del Re: OT Ctecka Kindle 3 Wifi

RV vicek.radek na cpost.cz
Čtvrtek Březen 31 15:20:21 CEST 2011

> To máš jako třeba s hudbou nebo filmy. CD/DVD můžeš snadno někomu
> půjčit nebo prodat dál. V okamžiku, kdy někdo nabídl elektronickou
> podobu s ochranou, musel také snížit cenu. Jinak by logicky bylo
> výhodnější to CD/DVD.
ja myslim ze CD/DVD je specificke v necem jinem - pokud mas WAV tak si
vyrobit funkcne identicke medium neni problem - jen nebudes mit potisk
na CD a bude ti chybet booklet
v pripade knihy je tohle prakticky nerealizovatelne

priznam se ze nevim jak dalece slozite je vylamat DRM z elektronicky
sirene muziky

ted nedavno jsem shanel CD Antonia Forciona a jelikoz to neni podle
vseho mainstream tak to nabizeji jen specializovane ksefty na netu -
cena CD je 580Kc!!!
nasel jsem si jeho nahravaci spolecnost a ti umoznuji si stahnout bud
cele album nebo jednotlive skladby ve formatech MP3, WAV a tusim FLAC a
s tim, ze si jeste muzes vybrat kvalitu od nejake 128kb MP3 az po WAV
24b/96kb - vse odstupnovane cenove s tim, ze nejdrazsi verze za cele
album vysla tusim na 270Kc takze mene nez polovina za format lepsi nez
ten vylisovany na komercnim CD

jen zatim nevim prave jak je vyresene v tech souborech DRM - je vubec ve
WAV souborech implementovatelne nejake DRM?

> Já jsem si třeba před lety koupil od Amazonu několik elektronických
> knih s DRM ochranou, bylo to PDF. Pěkně se mi to tu aktivovalo na mém
> počítači a dobrý. Jenže v okamžiku, kdy jsem ten počítač měnil, chtěl
> jsem knihy převést na nový. Z licenčního hlediska v tom problém nebyl,
> ale na webu Amazonu jsem se dozvěděl, že tento DRM dále nepodporují,
> tak mám jednoduše smůlu. Přišel jsem o několik knih a spoustu dolarů.
> To prostě naštve.

tohle je jednoznacne svinarna, docela me zaujal system ktery zde v CR
chce nekdo propagovat a tim je tzv. socialni DRM - soubor bude volne a
kdekoliv pouzitelny, ale bude v nem digitalne zamcene jmeno jeho
majitele - tzn. kdyz to nekde vystavite a date ke stazeni tak vsude kde
se to objevi bude vase jmeno
jen jsem skeptickej jak dlouho to vydrzi nez to nekdo prolomi