kde vsade sa pouzivaju "bezne" MCU

j s jarin.hw na gmail.com
Čtvrtek Březen 31 12:40:44 CEST 2011

Bezne MCU je MCU, ktore sa da kupit v beznej drogerii typu TME,
Farnell atd, teda nemusite obiehat obchodnych zastupcov s prosbami o
dodanie par kuskov, ked ich najmensie balne mnozstvo je jeden vagon a
pritom stoji "rozumnu cenu". Pojem rozumna cena nie je definovany, ale
bude uzko suvisiet s pouzitim MCU. Ak to ma byt v zariadeni za 10EUR,
tak 3EURa je vela, ale ak to ma byt vo vyrobku za 10000EUR, tak 3EURa
nehraju ulohu.

Tym poukazanim na "bezne" MCU v priemyselnej aplikacii som reagoval na
hlboko vzitu miskoncepciu, ze taketo MCU su na hranie pre studentov a
malych bastlicov - a ze "poriadni chlapi" predsa pouzivaju do tazko
skusanych priemyselnych nieco lepsie, lacnejsie, odolnejsie,
exotickejsie, fajnovejsie, prepracovanejsie, priemyselnejsie,
nezohnatelnejsie.

Radit Vam samozrejme nic nebudem. Lokalne osadenstvo si pravdepodobne
vsimlo, ze som nakloneny PIC-kam. No bodaj by nie, ked sa vyvojom s
nimi uz nejaky ten piatok zivim :-) A rozhodne nehladujem.
Osobne sa domnievam, ze take srandicky ako percentualne porovnavanie
vypoctoveho vykonu na dve desatinne miesta a podobne veci zahrnutelne
do grafov, ktore sa dobre vynimaju v dvojstranovych publikaciach na
lesklom papieri su take oblbovaky pre ludi, ktori maju kravatu vacsiu
ako znalosti techniky. Dolezite su dalsie veci, napriklad ako sa Vam s
tym pracuje (rychlost a kvalita vyvoja) a ako dobre su tie obvody
zohnatelne (viz Atmel v ostatnych mesiacoch). Kozmicka lod na papieri
je menej pouzitelna ako bicykel v reali.

J.S.