OT Cipova hadanka: co to je?

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Středa Březen 30 21:22:15 CEST 2011

Původní zpráva ze dne 30.3.2011 od Pavel Troller:

> Když jsme je tam dali (okénko nebylo ještě přelepené) a zapli,
> kolega povídá: "Ti japonci už nevědí co roupama dělat, podívej, v
> každé té EPROM je malá LED, která indikuje napájení" :-). Já mu
> povídám - "Ale má nějakou divnou barvu, není pořádně ani červená ani
> žlutá, mě to přijde spíš jako podžhavená žárovka".

Tak to tedy muselo být pěkné :-)

> A skutečně, svítil buď zemní nebo napájecí drát, teď už nevím.
> Každopádně jsme na to pár sekund koukali a pak to rychle vypli.
> Strčili jsme to tam znovu, tentokrát správně, a - jelo to! Takže
> jsme měli opravdu štěstí, na ty EPROM jsme čekali dosti dlouho, v té
> době byly ještě dosti vzácné a hlavně drahé. A přitom šlo o dnes už
> prakticky vyhynulé 27C256...

To jste měli opravdu štěstí. Já jsem ještě v dobách 8-bitových
počítačů udělal programátor EPROM pro můj Commodore a programoval jsem
si je. Měl jsem nějaké malé ruské EPROMky, pak nějaké větší, no a pak
jednu krásnou novou velikou objednanou z Německa (západního) za asi
DEM 12, což bylo dost peněz pro studenta. Zatímco všechny se
programovaly 21V, tak tahle byla moderní už na 12,5V. A já jsem jednou
zapomněl napětí přepnout. Zařvala, to mi bylo fakt hodně líto :-)

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601