ADMIN Re: OTJe modernatechnologia redukovatelnana jednoduchevysvetlenia?Was:Re: Japonsko

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Středa Březen 30 17:05:38 CEST 2011

> vybudovali vlastní pílí
> mame odvadime ji nase zisky a resime jak obejit byrokracii ve statnim
> podniku

> šanci pro sebe a
> a svých nápadů
>
> vite proc? abych se nemusel stydet pred takovyma jako jste vy
> a hlavne
> sam pred sebou
> jsem zamestnanej u CP a pracuji pro ni, vam prijde normalni podrazit
> firmu a zacit podnikat v jejim byznysu?

Pane RV, nevím, jestli to nechápete schválně, nebo Vám to ani nedojde. Z
historie Postservisu, kterou jste tu prezentoval, vyplývá, že Postservis byl
vytvořen zaměstnaci České pošty v rámci České pošty za peníze České pošty. Je-li
Postservis součástí nějakého holdingu nebo přímou organizační složkou České
pošty je zcela nezajímavé. Podstatný je fakt, že Postservis byl _založen_ Českou
poštou a podnikatelské riziko nesla Česká pošta. Je nabíledni, že pokud by tento
projekt neuspěl, tak by plody tohoto neúspěchu v prvé řadě dopadly na Českou
poštu, potažmo na daňového poplatníka. Proto jsem se ptal, proč jste Postservis
v tom 94 nezaložili sami.

Pokud jde o loajalitu k firmě, považuji ji u zaměstnanců za velmi cennou devízu.
Ale všimněte si, že jsem se neptal na to, proč to neuděláte dnes, kdy jde zdá se
o zaběhnutý byznys. Ptal jsem se, proč jste to neudělali před těmi 16 lety, kdy
šlo o čisté podnikatelské riziko a jak sám říkáte, ze strany zaměstnavatele jste
žádnou významnou podporu nedostali. To by vám nikdo nedostatek loajality
nevyčítal, ovšem, chce to odvahu riskovat. Teď už se jen chlubíte cizím peřím a
Vaše vychloubání, že generujete čistý zisk atd. vám umožnila Česká pošta tím, že
vám stála za prdelí, když se lámal chleba. Můžete namítnout, že kdyby nebylo Vás
a Vašeho šéfa atd. Jenže kdyby jsou chyby. Kdyby nebylo České pošty, nebyl by
ani Postservis. To je na Vašem příběhu podstatné.

JF