Re: DPH, CLO atd. u balíků z CH po 1.4

picom na volny.cz picom na volny.cz
Pondělí Březen 28 10:56:45 CEST 2011

Přeposílám vyjádření pošty, který jsem dostal na dotaz

> Dnes jsem si vyzvedl na poště mimoevropskou zásilku č.csxxxx
> Při vydání zásilky jsem musel zaplatit poplatek 96Kč za služby
> celní deklarace.
> Na jakém základě mi byla tato čáska vyměřena ?
>
> Zádám Vás o vysvětlení
>
> Pikulík

Můj problém je v tom, že zásilka byla vybavena doklady/fakturou a
vešla se do
do limitu bez poplatků. Celníci ji ale stejně zadrželi a požadovali
potvrzení o platbě
což považuji za šikanu
Dobrý den,

jedná se o poplatek České pošty, s.p. za podání souhrnné deklarace
na
zásilky, které jsou z důvodu ověření nebo chybějících dokladů
potřebných k
propuštění do volného oběhu nebo podléhající zákazům a omezení,
uskladněny v dočasném skladu České pošty s.p.
Po dopravení zásilek na poštovní úřad provedou pracovníci České
pošty s.
p. jejich rozdělení na zásilky ze třetích zemí a na zásilky, které
jsou
doručovány v rámci území Společenství. Zásilky ze třetích zemí
předkládají pracovníci České pošty celnímu oddělení k provedení
celního
řízení. V rámci
celního řízení je prováděna rentgenová či případně fyzická kontrola
zásilek. Na základě provedených celních kontrol jsou zásilky
splňující v
momentě
předložení celnímu oddělení podmínky pro osvobození od cla (Nařízení
Rady (EHS) č. 1186/2009 o systému Společenství pro osvobození od
cla)
propuštěny
bez cla a tím pádem jsou ihned uvolněny k další poštovní přepravě.
Zásilky, které nelze ihned propustit bez cla, jsou umístěny do
dočasného
skladu České
pošty a zároveň je příjemci Českou poštou zasláno Oznámení o
příchodu
zásilky ze zahraničí, kde jsou uvedeny požadavky celního oddělení na
doložení potřebných informací a dokladů, aby mohlo být celní řízení
ukončeno.

Poplatek ve výši 80Kč bez DPH, je dán Poštovními podmínkami České
pošty,
s.p.- Ceník, ,,Ceny mezinárodních poštovních a nepoštovních služeb,,
/str.B23, B24/ platný od 1.1.2011. /viz www.ceskaposta.cz

S pozdravem

Jitka Štětková
Informační pracoviště