OT na nedělní večer: LHC progress

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Březen 26 11:44:45 CET 2011

Ahoj,

> je to zvlastne, ale uz som vypozoroval ze pri ustalenej prevadzke bez zmien
> su najprv tak 1-2 tyzdne p[roblemy, postupne sa veci opravia a vyladia a
> potom to bezi pomerne hladko.
> Ked sa zmeni prevadzkovy mod tak su vzdy problemy a zase trva kym sa veci
> vyladia.
> Je to zvlastne, lebo vsetko je elektronika, ci tam tecie 6kA alebo len 2.5
> malo by to byt jedno.

Presne to si take myslim a proto mne to udivuje. Ale vykladam si to tim, ze
veci maji pamet a takovehle slozite zvlaste. Pozoruji to na nasi technologii
(velke ustredny) uplne stejne - statisticky je jednoznacne prokazano, ze kdyz
dojde k velke zmene pracovniho rezimu takoveho systemu, vyskytuje se rada
veci, ktere by nastavat nemely - ruzne opravne procedury se mohou ztrhat, aby
udrzely system v chodu, logy pretekaji apod., a po nejake dobe, aniz clovek
proti tomu zasahuje, se to uklidni, ustali na stabilni hodnote jako pred
zasahem a je to.

> Ja sa uz tiez neviem dockat technickej odstavky, vtedy clovek nevidii denne
> svetlo jak je tyzdne dlhy :-))
> b.

No jasne :-).

> btw. nechcem nejak tlacit, ale ako to vyzera s videom z prednasky? Uz to
> definitivne zazdili? Pan uz ani neodpovedal na mail :-)

Ja jsem odkazan s informacemi na tehoz pana :-(. Mlyny AVC CVUT sice melou
jeste pomaleji nez ty prislovecne Bozi, taky ne tak zcela jiste, jak se o tech
druhych traduje, ale verim, ze tohle video nakonec opravdu semelou a nekam
vystrci :-).

Zdravi Pavel