OT Je moderna technologia redukovatelna na jednoduchevysvetlenia?Was: Re: Japonsko

Pátek Březen 25 10:56:44 CET 2011

Hlavnim argumentem proti BWR je slutecne moznost prenosu radioaktivity
pomoci pary , ktera vznika primo v reakroru.
Problem neni ve vode jako takove, cista H2O v podstate nema moc sanci
jak byt aktivovana , problemem mohou radioaktivni vzacne plyny, ty
vsak maji relativne ktratkou dobu rozpadu a problem mohou by byly
pouze pri provozni havarii na turbine. Horsi to je s prvky , ktere
chte nechte unikaji z paliva diky mikrotrhlinam a jinym netesnostem na
palivovych tycich. To je jeden z hlavnich duvodu, proc maji BWR proti
VVER nizsi provozni i havarijni bezpecnost.
Dalsimi faktory je slabsi ocelovy plast a vyroba z korozivni oceli.

Martin