OT Je moderna technologia redukovatelnanajednoduche vysvetlenia?Was: Re: Japonsko

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Čtvrtek Březen 24 22:57:32 CET 2011

Dnesni zarizeni tvori predevsim software a ten je limitovan penezi a ochotou
programatoru udelat poradnou praci. Na vyhodnoceni SW staci aktivnimu
uzivateli par dni prace se zarizenim. Napriklad:
    - tady se musi hodne klikat,
    - nefungují  klavesove zkratky z predchozi verze- nestesti pro
sekretarku pisici 10 prsty
    - tohle je 100 pomalejsi nez minule
    - nejde zvetsit pismo - problem s malym pismem na obrovskych monitorech
    - U mobilu treba vidim ze fotka ma na 2mpx 100KB, ale ve fotaku 2mpx  =
1,5MB. Procpak to takhle programator osidil a dal tam tak prisernou
kompresi?
    - Nebo tamhle se neuklada nejake nastaveni.

Neni dobre se spolehat pouze na "odborniky", ale pouzivat vlastni rozum.
Staci si obcas neco precist, podivat se kolem sebe na stavbe jak se co dela,
poptat se lidi na co si dat pozor a podobne. Perfektni zpusob je cestovani
na vlastni pest, poznate jak to funguje jinde. A opet uvidite jednoduche
reseni, ktery zlepsuji lidem zivot. Napriklad v Jiznich Cechach jsem videl
vybornou vec. Stavba silnice, snizena rychlost z 90 na 50. Ale pod tím
napsáno: Po-PA 7-14, tedy v dobe kdy se na stavbe skutecne pracuje. Genialne
jednoduche. Proc to nepouzivaji stavebni firmy v cele zemi?

Co se tyce doktoru, za totace jich pry spousta prolezla po znamostech. A co
jsem zazil a zazili moji znami tak tomu i verim. Takze jak jim ma clovek
verit?

Michal Gregor