OT Je moderna technologia redukovatelna na jednoduche vysvetlenia? Was: Re: Japonsko

Jozef Racek Jozef_Racek na tempest.sk
Čtvrtek Březen 24 09:53:14 CET 2011

Ani technici nevedia hned vsetko ;-))

Jednoducha kvizova otazka:
Je med horlavy material?

Nie - za normalneho tlaku (cca 100 kPa a vo vzduchu s obsahom kyslika
okolo 21% )

Ano - nar. za znizeneho tlaku v cistom kysliku dokonca vzblkne
samovznietenim !!!

na to prisli technici az po tom, co sa znazili zistit preco nejake
lietadlo/raketa/raketoplan zhoreli zvnutra a ohnisko bolo v mieste, kde
nebolo v pozemskych podmienkach "absolutne nic horlave"... nechce sa mi
dohladavat pozdrobnosti, je o tom dokument aj s videami pokusov medenej
platnicky pod sklenenym zvonom vyvevy.) Aj v tomto pripade bola odpoved
jednoducha
Ano, za istych podmienok je aj med horalvy material, ktory sa dokaze sam
vznietit. Len kym na to prisli, tak to trvalo nejake 2 roky... ;-)
A konstruktera to povodne ani len nenapadlo, ze sa med moze takto
spravat v podmienkach, kam je jemho konstrukcia urcena...

Bezni technici, ktori sa nevenuju praci v konkretnej oblasti maju
obycajne malo vedomosti o technikych a technologickych perlickach, alebo
moznostiach materialov/rieseni a zmenach spravania sa materialov a
rieseni v nie celkom beznych podmienkach.

Dodo