ITX board a napájení disku

Pavel Krafcik hw na pjk.cz
Úterý Březen 22 13:14:57 CET 2011

Zdravím,

ty zdroje Pico PSU (už nevím, kolik wattů) používám 1/2 roku s mikro ITX
deskou. Jsou 2 druhy Pico zdrojů, jeden má v číselném kódu písmeno W a
to značí, že se může napájet nějakým napětím +-autobus a typ bez W musí
mít napájecí napětí přesných 12V, protože neobsahují 12V měnič a tak
vstupní napětí 12V posílají dál do desky.

Pokud to vypadá, že verze s W je lepší, tak to není pravda, protože sám
výrobce udává, že W verze neutáhne ani jeden klasický 3.5" disk, měnič
je moc slabý a startovací šoky z HD nezvládá.

Používám klasickou 12V verzi a k tomu mám vestavný spínaný zdroj z GME
12V, 50W (nebo hodně podobných parametrů) a zatím samá pozitiva a
sociální jistoty.

Pavel Krafčík