OT Fyzika - rovnoramenny zaves

RV vicek.radek na cpost.cz
Úterý Březen 22 09:50:59 CET 2011

Zdravim,

normalne se stydim, ale prestoze jsem si to pred casem odvodil a vim co
mi ma vyjit tak to nejsem schopen dat dnes dohromady.

O co jde. Potrebuji zvedat bremeno 6.000kg na rovnoramennem zavesu. Dve
ocelova lana nahore zavesena v jednom bode a dole ukotvena na bremenu ve
vzdalenosti A, vyska zavesu je B.

Potrebuji odvodit obecny vzorec pro vypocet zatizeni toho oceloveho lana.

Vim z toho co jsem tenkrat pocital, ze v pripade vysky zavesu blizici se
0 (soucet delky lan se blizi A) tak se zatizeni lana blizi nekonecnu. V
opacnem pripade kdy se A blizi 0 (lana jsou na bremenu vedle sebe) tak
je zatizeni rovno 1/2 vaze bremena.

Pokud si pamatuji tak by to mela byt nejaka trig. funkce A/2 ku B, ale
zrejme mam dnes asi vygumovano a nic mi z toho nepasuje.

--
Radek Vicek