OT: mereni pitnosti vody

Sobota Březen 19 22:14:02 CET 2011

Schavalne mrknete na vyhlasku pro pitnou vodu co vse se sleduje a
zjistite, ze to prouzky na obsah zeleza (poznate okem) a PH
nevytrhnete.
http://www.aquaprojekt.cz/vyhlaska.html

Pokud chcete vazne experimetovat tak pokud jde o bakterialni
nezavadnost to by snad mohlo jit. Jedine co je pripustne jsou
Psychrofilní bakterie
ty se nejlepe mnozi v temnu pri teplotach kolem 15C max 20C. Na cem je mnozit?
Bezne se pouzivaji agarove zivne pudy, kupodivu vetsinu veci na ne lze
koupit v beznem obchode.
Zakladem je agar-agar, coz se prodava i jako  zelatinovaci vec pro
vyrobu zelatin. Pro Psychrofilní  bakterie pridejte trochu suseneho
netucneho mleka a glukozy. Vezmeme agar-agar, pridame podle navodu
destilovanou vodu, pridame glukozu, asi tolik jako bychom si to chteli
osladit, ale ne presladit,  dale pridame susene mleko, zhruba stejne
jako te glukozy. tim mame pripavenou zivnou pudu, pokud mame cervene
potravinarske barvivo (malounko), pridame ho take, jsou tam pak lepe
videt vypestky.
Nyni to musite cele sterilizovat, tedy vrazime to na 10min do papinaku
a spulu s petriho miskama sterilizujeme. Pak nalejeme do petriho misek
a nechame vychladnout. Nasledne staci naockovat tedy kapnout na par
mist kapku testovane vody pripadne sterilnim dratovym ockem
roztahnoutr po povrchu a nechat ve tme nebo seru pri 15C kultivovat,
24-72 hodin. Pokud si to nekontaminujeme, tak vse co vyroste je z
vody.
Pokud chcte zkusit i mezofilni bakterie, tak dalsi misku kultivujde
pri cca 30-35C.

Martin