Proc zesilovac chrci pri spojeni IN a GND?

OK1UGA ok1uga na volny.cz
Sobota Březen 19 10:57:47 CET 2011

Napadají mě 2 možnosti:

1) Při velmi nízkém odporu na vstupu začne zesilovač zakmitávat. Podíval
bych se osciloskopem na výstup a taky na napájecí napětí. Pokud to kmitá
mělo by to být vidět. Pokud to bude i v napájecím napětí tak blokovat. S
takovým zakmitáváním jsem se kdysi setkal u nějakého integrovaného NF PA
ale už si nepamatuji co to bylo za obvod. Možná MDA2020 ale krk za to nedám.

2) Toto často dělají staré opotřebované potenciometry. V určitém místě
dráhy kde jsou nejvíc opotřebované se projevují chrastěním. Obvykle ale
ne brumem. Ovšem předpokládám že tam máte dvojitý potenciometr (stereo)
a nezdá se mi pravděpodobné.že by se oba segmenty projevovaly zcela
stejně. Pokud to dělá potenciometr pomůže výměna potenciometru případně
v nouzi prostříknutí kontaktolem. Zkuste zkratovat vstup zesilovače
kusem drátu. Pokud to bude dělat taky potenciometr to nebude.

A samozřejmě to může být i něco úplně jiného :-)

     Martin.