Japonsko vs VVER

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Březen 18 18:03:02 CET 2011

Primární důvod je ten, že rychlé reaktory mají daleko větší měrnou hustotu
výkonu a voda by v této situaci nebyla bezpečná, neb má malou kritickou
teplotu. Podobně mají plyny zas malou měrnou tepelnou kapacitu. Proto se
tyto reaktory zásadně chladí tekutými kovy, nebo solemi. Sůl se začne vařit,
když už bude stejně všechno jedno...

Dále je samozřejmě jasné, že tak lze dosáhnout vyšší teploty a tím zvýšit
účinnost turbíny. Ve vodním reaktoru je teplota limitována na kritickou,
mínus bezpečnostní rezerva. Pomalé reaktory se ješte také dají chladit
plyny, např. CO2, nebo He, ale na rychlé to nestačí.

PH

From: "gatilo" <gatilo na centrum.cz>
Nekde jsem cetl, ze jednou z vyhod takto resenych reaktoru je, ze v
aktivni zone je jen omezene mnozstvi paliva. Tim ma byt vyloucene aby
i umyslna a odborne manipulace mohla způsobyt jaderny vybuch. A i v
pripade nejaderneho vybuchu, by mnozstvi uvolneho radioaktivniho
materialu bylo vyrazne mensi nez u soucastnych konstrukci.
Moznost doplnovat palivo kontinualne pak snizuje potrebu odstavek, coz
taky neni k zahozeni.