Japonsko vs VVER

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Pátek Březen 18 16:49:29 CET 2011

> tepla nosiči tepla v
> parogenerátu, kde se generuje
> roztavená sůl nebo
>
> Aha diky. Ale moc nechapu k cemu je to dobre. Kdyz je tam
> zase voda tak
> tenhle pricip zvedne ucinnost o par procent za cenu extremne
> komplikovane
> technologie. To se asi neujme ;-)

Podle mně u MSR nejde jen o účinnost Carnotova cyklu, ale i o využití MSR jako
vysokoteplotního reaktoru např. pro výrobu vodíku. Možná to není úplně zřejmé,
ale v MSR jsou palivem roztavené fluoridy (uraničitý, thoričitý nebo plutonitý
plus LiF a BeF2 pro snížení teploty tání), takže sůl v sekundárním okruhu slouží
jako chladivo a současně jako médim pro přenos tepla z aktivní zóny do řekněme
pracovního procesu :-D Další výhodou je fakt, že roztavená sůl jako chladivo se
používá za normálního tlaku, což snižuje nároky na konstrukci reaktoru. I když,
snižuje... :-DD

JF