Japonsko vs VVER

Juraj Michálek michalek.jm na gmail.com
Pátek Březen 18 14:07:39 CET 2011

Ja len doplnim ze typ reaktora je KS150 (Kotol Stacionyj alebo tak nejak
;-)), vykon 150MW tepelnych. Vo svojej podstate sa jednalo experimentalny
typ reaktora, nadobu vyrobila plzenska skodovka. Prirodny uran sa
prezentoval ako vyhoda, nebolo treba obohacovaci zavod. Uranu malo
ceskoslovensko dost, mozno aj preto sme dostali od rusov moznost tento
reaktory vyskusat. Treba si uvedomit ze vystavba bola schvalena v roku 1956
a 1. atomova elektraren na svete (Obninsk) sa spustila v roku 1954.
Elektraren A1 skoncila po niekolkych havariach svoju cinnost po 6 rokoch
prevadzky. Palivove clanky z nej boli vytiahnute az okolo roku 2006
Viac na:
http://www.javys.sk/sk/index.php?page=vyradovanie-jadrovoenergetickych-zariadeni