Japonsko

Čtvrtek Březen 17 10:31:56 CET 2011

Pokud jde o vyuziti odpadniho tepla, krasne se to povida od stolu, ale
v realu zjistite , ze neni vsechno zelene , co se zelene zda.
Na severu cech se odpadni teplo z nekerych uhelnych elektraren
vyuziva. Tedy odpadni, ono tak uplne odpadni neni, kdyz chcete nejaky
vyuzitelny vykon dostat do mesta 10km od elektrarny, zjistite, ze s
skutecne odpadnim teplem nevystacite a musite odebirat i vyuzitelnou
paru z turbiny. Ted to cele musite narvat do parovodu, ktery bude mit
hodne pres metr a zenete to napric krajinou, vypada to desne. Kdyz vam
pak prijde faktura od CEZ za GJ "odpadniho" tepla zjstite, ze vas
vyjde levneji postavit si vlastni uhelnou kotelnu. Kdyz pripocitate
problem s vracenim kondenzatu. O co go.
Voda v turbine musi byt relativne hooodne cista a ta neni ani zdaleka
zadarmo. Vy ji ted v podobe pary, zenete 10km nekam tam se ochadi a
vysledkem je kondenzat, ktery chce CEZ z5 jinak si uctuje silene
poplatky za nevraceny kondenzat. cili ho zenete 10km z5 do ele. Kdo
nekdy udrzoval tak dlouhe potrubi s tak velkym teplotnim spadem vi, ze
je prakticky nemozne provozovat ho dlouhodove 100% tesne, cili to
drive nez pozdeji zacne tu a tam vice ci mene tect. A vy platite za
nevraceny kondenzat, kdyz si to sectete, zjistite, ze drazsi teplo je
jen z nafty a Pb. A to jeste jen diky nesmyslnym danim, jinak by i to
LTO bylo snad levnejsi :-)

Martin