Elaborat s elm. vlnami podruhe

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Březen 16 16:57:45 CET 2011

Dobrý den všem,

nedávno jsem začal dodělávat obrázky do zde již dříve diskutovaného přehledu elm. vln pro děti na kroužku, prosím o prozkoumání a sdělení připomínek. Poslední stranu ignorujte.

Mimochodem, jak se v Open Office nastaví, aby se do PDF exportoval jen vybraný list(y) a ne všechny?

http://www.dejvice.cz/edison/tmp/em-vlny-seznam.pdf

Poznámka k pobavení: Pod viditelné světlo chci dát i spektrální charakteristiku lidského oka. Jenže při jejím hledání na webu jsem narazil na fakt, že se různé nalezené křivky od sebe neskutečně liší. Chápu, že některé mají barvy renormalizované a jiné nikoli, ale rozdílů je daleko víc... Taktéž je zajímavé, že české zdroje důsledně mlčí o druhém maximu červené křivky, díky kterému je mezi modrou a UV ještě fialová. Při hledání anglicky je ten druhý peak na cca půlce stránek.

PH