Japonsko

Peter Bošnák lajost na zoznam.sk
Středa Březen 16 16:28:36 CET 2011

>V  jednom  z  poslednich cisel
>tydeniku  Euro  jsem  cetl  clanek,  ze  byl  zamer  dotahnout odpadni
>chladici vodu z Temelina snad do Ceskych Budejovic. Bohuzel se nakonec
>nejspis  vyhodi  desitky  milionu  za  kotel  na  biomasu (kterou bude
>dodavat nejaky jihocesky "kmotr"), ale to je vedlejsi. Alespon se uz o
>necem takovem uvazuje. Kolik mest by takovy Temelin dokazal vytopit? A
>pritom  by  slo o jeho odpadni produkt. Tzn. nulove naklady na vyrobu,
>pouze distribuce by neco stala.

Takýto projekt sa pripravoval už pred asi 15 rokmi  v bohunickej atómke.
Chladiacou vodou sa malo vykurovať mesto Trnava a súčasne mali byť
postavené obrovské skleníky na ovocie a zeleninu. Týkalo sa to i mňa,
lebo som zhodou okolností zdedil nejaký pozemok na trase plánovaného
teplovodu a dostal som na tú tému i dotazník. Ale nejako to vyčpelo do
stratena. Zrejme je v tom viac problémov ako sa zdá a nie je to
jednoduchá a rýchla cesta k zbohatnutiu, ako by si predstavovali autori
projektu.  P.B.