Novinarske perly (WAS Re: Japonsko)

Úterý Březen 15 23:12:37 CET 2011

Tohle mi neda, to jsou snad zbytecne otazky a nejen v kriminalistice.
Japonsko je ostrov, ostrov prakticky bez surovin, jedina sance jak mit
elektrinu je jaderna energetika, nemaji jinou voblu. Praotec japonec
byl takovej blbec, ze se zastavil nemlich na uboci sopky Sinmoedake,
tedy v jedne ze ctyr tektonicky nejnestabilnejsich oblasti sveta.
Proc u more, ono se na ostrove stavi pomerne tezko jinde nez u more, v
neposledni rade GW elektrarnu stavime vzdy u vody :-)
Na druhou stranu je fakt, ze i me prekvapila pomerne nizka odolnost.
Takto klicova stavba by mela mit odolnost minimalne na stolete
zemetreseni a to je v pripade Japonska 8,5. S odolnosti proti tsunami
je problem, proti 8m vlne se defakto neda branit, nicmene stavba by
mela prezit zatopeni a po ustoupeni vody byt pomerne rychle schopna
minimalne chladit, to je fakt a to i kdyby tam mela byt klika a
stridali by se u ni hasici.
V kazdem pripade to bude zajimave, predevsim Japonsko melo jiz pred
tresenim relativni nedostatek elektriny, pokud jednou pro vzdy prijdou
o rekneme 4GW jsou v riti. Jsou ostrov, tak nemuzou podobne jak nemci
nebo rakusani vypinat elektrarny a dovazet elektrinu od blbejch cechu,
kteri zatopi pod kotlem a vyvezou spalne teplo z toho mala uhli, ktere
jeste maji.

Martin