OT: Japonsko

Petr Klusek klusek na volny.cz
Pondělí Březen 14 20:47:58 CET 2011

Zdravím chtěl bych se  zeptat jak to teda je
na skoleních RI ochrany nas ucili ze soucasnych reaktorech se pouziva
jako moderator tezka voda ktera slouzi ke zpomaleni rychlich neutronu
aby mohlo probíhat stepeni uranoveho paliva. Borite tyče se pouzívaji k
regulaci vykonu. Hlavni bezpecnost spociva v tom ze pokud zmizi tezka
voda jako moderator nebo spadnou tyce mezi palivo tak jaderna reakce se
zastavi. Takze mi neni jasne co se tam vlastne deje v tom jadru jestli
tam je problem ze ta stepna reakce stale pokracuje nebo je problem v tom
ze ty tyce s palivem jsou natolik horke ze se musi neustale chladit a
odvadet zbytkove teplo
jiste se tu najde nekdo kdo mi odpoví Petr