Re: mobilobrani.cz

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Březen 10 23:57:31 CET 2011

> Od: HW CNCnet.info <hwnews na cncnet.info>

> No ale vy pisete ze je chcete nekomu prodat... musite mit komu!! Ja
> nevim o nikom ve svem okoli kdo by chtel Nokii 1610 kterou tady mam a je
> funkcni.

Rozhodně jsem netvrdil, že se VŠECHNY ty telefony musí prodat a už vůbec ne, že do třetích zemí. Tvrdím pouze, že by se neměly šmahem všechny likvidovat, když se mnohé z nich ještě někomu hodí.

No a které prodat a které zlikvidovat, o tom (dle mého názoru) nejlépe rozhodne právě bazarník. Vybraná skupinka dětí dostane tašku plnou mobilů, odnesou do bazaru a zpět do školy přinesou peníze + zbylé přístroje k likvidaci.

No a úplně největší pitomost je nejen všechny likvidovat, ale ještě k tomu okolo toho dělat nějaké certifikační maškarády, na které se spotřebují nezanedbatelné přírodní zdroje navíc.

> Demagogie je tvrdit ze neco budu prodavat kdyz to bude nejspis
> neprodejne. Vetsinu tech mobilu co lidi daji takto k dispozici vam v
> bazaru ani nevezmou...ani zadarmo. Protoze to pak budou muset
> vyhodit...nebo na svoje naklady nechat zlikvidovat.

Spoustě lidí doma leží i mnohem lepší telefony, protože si "museli" koupit ještě lepší, např. kvůli hrám, facebooku, ... ale sami je do bazaru neodnesou, protože se jim do toho nechce. Do školy, kam stejně musí, je samozřejmě klidně vemou. Chyba je, když se i tyhle telefony nechají zbytečně předčasně zlikvidovat.

> v zemich tretiho sveta nemaji technologie na to aby je dokazali
> recyklovat - skonci na skladkach (vetsinou divokych) - kouknete se na
> nejake dokumenty jak v tech tretich zemich vypadaji ty skladky
>
> nedavno jsem videl dokument o jedne z nich - jsou na nich cele vesnice a
> budi tam ruzny byznys - treba jeden vyrabi hnojivo z krve zvirat z jatek
> - jde mu to vyborne protoze pod tou krvi topi pneumatikama ktere jsme
> jim tam vyvezli (zrejme nemaji povinnou minimalni vysku dezenu jako my)

No a myslíte, že je lepší a) umírat hlady kvůli nízké úrodě, nebo b) mít zvýšené riziko rakoviny?

Kdybyste tam bydlel, b) by Vám také připadalo správné.

> demagogie je tvrdit ze neco prodate kdyz ty mobily nechce nikdo ani
> zadarmo - kdyby mely nejakou cenu tak je budou ty lidi pouzivat

Vysoké procento lidí se tak racionálně nechová.

PH